8/04/2011

Dzień na plaży w rodzinnym gronie i kolejne udane placki.

Dziaj dzień wolny.
Nie musiałam sterczeć 8 godzin i roznosić kawę gościom.
Dzień odpoczynku, a zarazem pracy, przyjemnej pracy.
Rano wybrałam się na siłownię.
Co ja bym zrobiła gdybym nie magła tam ćwiczyć? 
 Nie rozumiem ludzi, którzy śpią do 11 rano i do tego przesiadują cały dzień w domu oglądając telewizję i poprostu nudząc się.

Po obiedzie wybrałam się razem z siostrą, mamą, babcią, wujkiem i ciocią oraz z moimi kuzynami na plażę.
Muszę przyznać, że naprawdę zmarzłam.
Nie spodziewałam się tego, bo u mnie na osiedlu cały czas grzało. Nie dało się wytrzymać, ale przynajmniej wreszcie poczułam, że jest lato i wakacje.
Jednak nad morzem pogoda była zupełnie inna.
Niby ciepło, bo aż 23 stopnie, ale wiatr był tak mocny, że wszystko zepsuł. Siedziałam wtulona w kolana mamy, przykryta kocem i oglądałam jak moi młodsi kuzyni bawią się w piasku, kopiąc piłkę.
Mam nadzieję, że to nie była moja ostatnia wizyta w tym roku nad morzem, chętnie bym się jeszcze wykąpała, bo mimo, że mieszkam w Trójmieście i na plaże mam dosłownie 2 kroki, to w tym roku jeszcze nie pluskałam się w Bałtyku.
Czekam tylko na lepszą pogodę..

Dzisiaj kolejne naprawdę udane śniadanko i kolejne udane placki. Tym razem nie był to posiłek tylko dla mnie. Moja mama również skusiała się i przygotowałam dwie porcje. Na talerzu nie zostało ani kęsa, mi naprawdę smakowały i mam nadzieję, że mojej mamie również.
Przepis zaczerpnęłam z makaronirodzynka na szwedzkie owsiane pancakes. Jedynie troszkę go zmodyfikowałam.


Składniki na 2 porcje ok 12 placków.
  • 200ml płatków owsianych
  • 2 łyżki zarodków pszennych
  • 3 żołtka jajka
  • 4 białka jajka
  • 230ml mleka
  • szczypta soli
  • cynamon
  • 3 łyżki mąki (u mnie orkiszowa graham)
Do podania
  • 1 garść borówek
  • 1 banan
  • 4 łyżki twarogu półtłustego
  • 3 łyżeczki jogurtu naturalnego
  • 2 łyżeczki miodu


Wykonanie
Płatki owsiane zmiksować w blenderze, tak aby powstała konsystenacja podobna do mąki. Wymieszać z zarodkami pszennymi oraz z mąką, solą i cynamonem. W osobnym naczyniu roztrzepać jajka i dodać do nich mleko. Następnie wlać mokre składniki do suchych i doładnie połączyć, by powstała jednolita masa. Odstawić na parę minut.
W między czasie wymieszać twarożek z jogurtem i pokroić w plasterki banana.
Placki smarzyć na dobrze rozgrzanej patelni wysmarowanej odrobiną oleju. Następnie wyłożyć na talerz. Podać z twarożkiem, borówkami oraz bananem. Całość polać miodem. SMACZNEGO!


7 komentarzy:

  1. Bardzo udane te Twoje placuszki;) u mnie dzisiaj podobne,pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Mniam, pyszne placuszki. :) Też robiłam już szwedzkie pancakes.
    Pozdrawiam
    yummymorning.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Pysznie podane, tez się ostatnio czaję na te placki :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Twoje placuszki wyglądają znakomicie, wszyscy kolejno wykonują je według przepisu Slyvii :) A w miłym towarzystwie to śniadanie musiało Ci smakować jeszcze bardziej :)
    Niestety pogoda faktycznie nas nie rozpieszcza w tym roku, oj nie :< Ale może jeszcze wróci słonko..
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Przepięknie placuszki wyglądają! :)
    Mi też wiatr nad Bałtykiem troszkę plany pokrzyżował. Na plaży byłam 3 razy w ciągu mojego wyjazdu, ale raz to nawet nie ubierałam stroju kąpielowego, bo wiatr był zbyt zimny. Dlatego zazdroszczę, że masz tak blisko do plaży. Z moim zamiłowaniem do słuchania szumu morza, chyba chodziłabym tam codziennie. ;D

    OdpowiedzUsuń
  6. od dłuższego czasu przeglądam "śniadaniowe blogii". Uwielbiam je ;) I zauważyłam że większość osób posiadające takie blogi ma za sobą anoreksję. Ja również do tych osób należe. Niestety nie prowadzę takiego bloga,ale mam modowy ;) Czasami zastanawiam się nad założeniem drugiego.. zobaczymy.. Ciekawe jest to skąd u nas to zafascynowanie takimi blogami. Pewnie przez to że mamy obsesję na punkcie zdrowego odżywiania. W pierwszej klasie LO schudlam az 15 kg. Pozniej troche przytylam. Ale nadal czesto mam wyrzuty sumienia. I chyba u nas juz to zostanie do konca zycia ;(

    OdpowiedzUsuń