6/26/2011

Weekend na działce, smak mleka sojowego

Jazda na rowerze
Truskawkowo- bananowy koktajl
Spacer nad jeziorem
Kolejna wycieczka rowerowa
Kolejny koktajl truskawkowo-bananowy
I kolejny spacer


Innymi słowy relaks na działce.
Mimo paskudnej pogody w sobotę, weekend udał się wspaniele. Pierwszy wakacyjny weekend minął w cudownej atmosferze, na łonie natury. Chce więcej takich dni...


Już tak niewiele zostało.
W środę wyjeżdżam do Francji. Nie macie pojęcia jak bardzo boję się tej wycieczki. Trzy tygodnie bez terapii. Nie wiem czy poradzę sobie z wyrzutami sumienia. Mam tyle obaw.

Nie będzie moich 'wypasionych' śniadań, nie będzie posiłków o porach które sobie wyznaczyłam. Staram się myśleć pozytywnie jednak w mojej głowie ciągle są te złe, negatywne myśli, które mówią bym odwołała wyjazd, bo nie dam sobie rady.
Nie poddam się! Muszę zmierzyć się z przeciwnościami losu, z moją chorobą, która tak bardzo utrudnia mi życie. Tak bardzo chcę wyzdrowieć i być szczęśliwą.

I pomyśleć, że pisząc to, aż łza się w oku kręci...

Tymczasem kolejna owsianka, sojowa owsianka.


Składniki na jedną porcję
  • 5 łyżek płatków owsianych
  • 2 łyżki zarodków pszennych
  • 230ml mleka sojowego
  • 3 łyżki chrupiącego orkiszu z melasą
  • 3 suszone morele
  • 1 garść migdałów
  • 3 orzeczy brazylijskie
  • 1 garść rodzynek
  • 3 suszone figi
  • 1 banan
  • 1 plaster arbuza
  • 1 łyżeczka mielonego lnu o smaku wiśniowym
Wykonanie
Do mleka dodać płatki owsiane i zarodki pszenne. Gotować około 5-10 minut, ciągle mieszając tak, by owsianka nie przywarła do garnuszka. Dodać odrobinę soli i mielony len.
Pokroić morele, figi i orzechy brazylijskie oraz banana i arbuza.
Wyłożyć owsiankę do miski i nałożyć banana oraz arbuza. Udekorować suszonymi owocami i orzechami, a następnie posypać chrupiącym orkiszem. SMACZNEGO!

8 komentarzy:

  1. Francja może się okazać najlepszym lekarstwem na najbardziej przykre dolegliwości i takiego obrotu sprawy Ci życzę.:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam bardzo podobne obawy przed wyjazdem ze znajomymi w góry, do chatki, gdzie nie będzie w sumie nic... No i będzie trzeba jeść to, co jest, nie zastanawiając się, czy jest to zdrowe, czy nie, chude, czy tłuste itd. No ale życzę Ci powodzenia we Francji i trzymam kciuki. ;)

    A owsianka wygląda smakowicie :D

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale FETA ! Same rarytasy. Aż mam ochotę rzuci się na kompa *_*

    OdpowiedzUsuń
  4. Pierniczkowa, Twoje śniadanka faktycznie są pożywne i takie.. kolorowe, ja nazywam takie "wesołym jedzeniem"..mam nadzieję, że inne posiłki także nie są smutne :)
    A jedziesz sama czy ze znajomymi, rodziną? To wyjazd rekreacyjny czy edukacyjny, a może do pracy? W sumie w obcym miejscu, gdy będziesz bardzo zajęty, może nie być czasu na wyrzuty, wiesz.. :) A w miłym towarzystwie zawsze jest łatwiej :)
    Nie martw się na zapas, zadbaj o siebie, w końcu jesteś dla siebie najważniejsza na świecie, pamiętaj o tym :)
    A śniadanko, jak pisałam, urocze. I lubię ten orkisz z melasą :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pyszne sniadanie :) Odwagi i wiary w siebie i w innych ludzi życzę - udanej, pysznej i pełnej dobrych dni Francji :) pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam takie owsianki na bogato. Panna L, dobre określenie- wesołe, poprawiają nastrój z rana :)
    Nie bój się, ja właśnie na takich wyjazdach mam mniejsze wyrzuty sumienia- nie wiem czemu, ale zawsze tak u mnie jest- jakoś wtedy o nich trochę zapominam :) Może więc i u Ciebie coś takiego się włączy?
    Też bym chciała być zdrowa... Widzę, że jest ze mną lepiej, ale wciąż mam wiele wewnętrznych ograniczeń :(
    Musimy się nawzajem wspierać, a na pewno wszystkim nam się uda przezwyciężyć te natrętne nawyki! ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziękuję bardzo. Ja też się cieszę ;D Myślę, że jak sobie coś mocno postanowisz, to z pewnością tego dokonasz.

    Ja również uwielbiam to połączenie. Właściwie jak jem brokuły to zawsze z makaronem ;D

    :) :*

    OdpowiedzUsuń
  8. Aaa.. i cieszę się, że się cieszysz, że założyć kolejnego bloga ;D ale nie wiem czy to nie za dużo >D

    OdpowiedzUsuń